AZ ALFA ROMEO RACING BEMUTATJA:

AZ ÚJ C41-ES VERSENYAUTÓT


A csapat rendkívüli eseményen, a varsói Nemzeti Színház előtt mutatta be az új, C41-es kódjelű versenyautót a három pilótával: Kimi Räikkönennel, Antonio Giovinazzival és a tartalékpilóta Robert Kubicával. A járványhelyzet miatt a sajtó, a szurkolók és a csapattagok online követhették az eseményt.

 

Az új festésmintát az Alfa Romeo Centro Stile alkotta a most már hagyományosnak mondható piros, fehér és fekete színekből. Az autó tervezését Jan Monchaux technikai igazgató felügyelte, és a 2020-ban rajthoz álló C39-es továbbfejlesztett változata. Sok alkotóeleme az elődből származik, megjelenése mégis új, főleg az orrkúp változott, amelyre a fejlesztési zsetont használta a csapat. A karosszéria alatt új fejlesztésű Ferrari-motor kapott helyet, amely készen áll a közös bahreini tesztelésre.

 

Az Alfa Romeo logót az Autodelta, egykori versenyistállójának jelvénye, valamint Quadrifoglio, a négylevelű lóhere egészíti ki, amely minden Alfa Romeo versenyautón szerepel. Ezek a logók teszik teljessé a karosszériát, a márka által képviselt szenvedélyt és a tradíciót megtestesítve.

 

Az Alfa Romeo idén is a Sauber Motorsporttal közösen vág neki a szezonnak. A partnerség 2018-ban kezdődött, az elmúlt három évben a csapat fontos sikereket ért el.

 

Az együttműködés azonban a versenypályákon túlra is kiterjed. A Sauber Engineering műszaki tapasztalatát az utcai Alfa Romeók építésében is kamatoztatják. Különösen igaz ez a Giula GTA projektre, amelynek során nagyban kihasználták a légáramlással foglalkozó mérnökök tudását. Emellett az Alfa Romeo a Sauberre bízta a Giulia GTA és GTAm legtöbb karbonszálas alkotóelemének készítését.

 

Frédéric Vasseur, az Alfa Romeo Racing ORLEN vezetője és a Sauber Motorsport vezérigazgatója elmondta: “Egy új autó bemutatása mindig izgalommal és érzelmekkel teli. A csapat filozófiája nem változott: jobb munkát kell végeznünk holnap, mint ma. Nyolcadik helyen végeztünk tavaly a csapatok között, így 2021-ben jobb eredményt kell elérnünk. Ennek érdekében minden egyes részlegen fejlesztettünk, a versenyen segítők és a Hinwilben lévő központban dolgozók is erősödtek. Arra számítunk, hogy minden csapat jó munkát végzett a téli szünetben, és kedvező helyről várják a szezonnyitót, de hamarosan mindenki felfedi majd a lapjait.”

 

Jan Monchaux, műszaki igazgató, Alfa Romeo Racing ORLEN, úgy fogalmazott: “A C41-est egy nagyon szokatlan helyzet szülte: a szabályok nem tették lehetővé, hogy teljesen új autót fejlesszünk. Emiatt a 2021-es autónk nagyon sok elemében megegyezik a tavaly használt C39-cel, kivéve azokat az elemeket, amelyet a szabályok értelmében módosíthattunk, ilyen az orrkúp is. Ez azt is jelenti, hogy sokkal jobban ismerjük már az autót. Alig várjuk, hogy a versenypályán is bizonyítson.”