Stílus és szenvedély ami összeköt!

Az RSM Hungary Sail Racing Team 2010-ben az első nagyhajós vitorláscsapatok között kezdte meg a versenyzést egy saját fejlesztésű M1 katamaránnal, a OneDor-ral. A 35 lábas rohanógép folyamatos fejlesztésével eltöltött első évek után 2014-ben a csapat egy akkor még repülő (un. foil) képességekkel nem rendelkező GC32 katamaránra váltott, amely katamarán a GC32 világkupán rendkívül sikeresen szerepel, repülő tulajdonságokkal felvértezve. A GC32 rendkívül gyors hajó, a csapat névadó és fő szponzorának nevét viselő RSM Hungary GC32 tartja jelenleg is a Kenese-Keszthely rekordot (1 óra 57 perc), valamint a Balatonon vitorlás hajóval elért legmagasabb sebességet is (37,9 csomó, közel 70 km/óra). Az RSM Hungary Sail Racing 2018-től a korábbi Americas Cup 45 lábas katamarán tavi versenyzésre továbbfejlesztett változatával versenyzik, amely hajóval a csapat a 2020-as és 2021-es években is elhódította a Balaton Kékszalagját. 

 

Az innováció és folyamatos fejlődés iránti elkötelezettségünket mutatja, hogy 2018-ban a GC32 hajót egy nagyobb méretű AC45F-re cseréltük, melynek technikai megoldásait azóta is folyamatosan fejlesztjük. A tavalyi fejlesztési koncepciónkat igazolja, hogy csapatunk 2020-ban valamint 2021-ben is megnyerte Magyarország legnagyobb presztízsű vitorlásversenyét, a Kékszalagot. Fejlesztéseinkkel és a csapatunk építésével a hazai versenyvitorlázást új szintre emeltük, mely utat a következő években is folyatni kívánjuk. Ezért a csapat fő célja egy olyan egyedi, a balatoni időjárási viszonyokra tervezett versenykatamarán üzemeltetése és továbbfejlesztése, amely a Kékszalag elhódítására és a címvédésre a jövőben is alkalmas.

 

Az AC45F egy nagy teljesítményű one-design katamarán, amely az America’s Cup World Series csapatok részére került kifejlesztésre. A teljesen egyforma katamaránokat az AC World Series versenyein, majd a 34. America’ Cup-on csodálhattuk meg San Franciscóban. Ezt követően számos igen látványos versenyen vettek részt ezek a repülésre alkalmas hajók: az első Youth Americas Cup-on, illetve 2017-ben a 35. America’s Cup betétfutamain, a Red Bull Youth America’s Cup színeiben. Az AC72 katamaránhoz hasonló tulajdonságú, de kisebb méretű AC45F tette lehetővé a fiatalabb versenyzők számára, hogy elsajátítsák a víz feletti repülésre alkalmas katamaránok technikáit, valamint a normál vitorlák helyetti szárny kezelését mielőtt az AC72 hajók fedélzetére léphettek volna. A 2013-as év győztes csapatának tagja volt például az a Peter Burling is, aki 2017-ben már az Emirates Team New Zealand kormányosaként Bermudán AC50 katamaránon elhódította az America’s Cup-ot az amerikai Oracle csapattól. Összesen 14 db teljesen azonos AC45 hajó készült a Core Builders Composite új-zélandi hajóépítő műhelyben, amelyekből az egyik hajót csapatunk 2017 év végén megvásárolta és azóta folyamatosan fejleszti.