Storie Alfa Romeo, nyolcadik rész:

Alfa Romeo 156.

Szedán sportos szívvel

1997-ben a gyártó célja teljesen világos volt: olyan szedánt kell készíteni, amely a stílust és kiválóságot utánozhatatlan dinamizmussal, valamint a teljesítmény és kormányozhatóság közötti tökéletes egyensúllyal kombinálja. Ez a tökéletes Alfa Romeo receptje. A cél nagyon ambíciózus volt, de a végeredmény magáért beszél: a valaha volt legjobb elsőkerekes autók egyike született meg.

 

Formatervezési csoda

A 156-os stílusa az erő, az innováció és a kifinomultság különleges elegye. Az első pajzs újra domináns elemmé vált, és vonalai tovább folytatódtak a gépházfedélen. Előröl nézve a sárvédők úgy néztek ki, mintha teljesen beleolvadnának a karosszériába és a kerekekbe, ezzel erőt és tapadást sugároztak. Az üveg és fém felületek találkozása inkább kupé formát alakított ki, sem mint szedánt. A hátsó ajtók külső kilincsei szinte láthatatlanul simultak az ablakkeretbe, a fény-árnyék vonalak kihangsúlyozták az autó dinamikus profilját.

 

Fejlett sportosság

A 156 műszaki szempontból is kimagasló autó volt. A tervezőknek az volt a feladata, hogy “fejlett sportosságot” alkossanak az erő, a könnyedség és irányíthatóság kombinálásával, mivel mindig is ezek voltak az Alfa Romeós vezetési élmény középpontjában. A 156-os mindenkit meggyőzött: generációjában a legélvezetesebben vezethető autó volt. A sportverziók pedig valódi nyertesek voltak: 10 év túraautózás során 13 díjat nyertek.

 

A common rail dízelmotor születése

Az európai piac akkori logikáját követve ugyan még a benzin volt a fő üzemanyag, de már érződött a változás szele. És az Alfa Romeo volt az, aki beindította a forradalmat. A 156-os volt az első autó a világon, amely közös nyomócsöves, common rail rendszerű dízelmotort kínált. Az 1,9 és 2,4 literes motorokat Lisszabonban tesztelő úságírók le voltak döbbenve: a dízelmotorok ekkor kínáltak először a benzinmotorokra jellemző teljesítményt, csendességet és kényelmet.

 

"Év autója"

A 156-os a kritikusok mellett az emberek szívét is megnyerte: 1998-ban Európában a márka történelme során először elnyerte az “Év autója” díjat.