“Storie Alfa Romeo”

Második rész: az ikonikus 6C 1750, saját kora domináns alakja

A 6C család

1926-ban a magyar származású Vittorio Jano vette kezébe az Alfa Romeo összes termékének tervezését. Célja az volt, hogy könnyű, zseniálisan teljesítő autókat készítsen, amelyek versenyeket nyernek, a közönség kedvenceivé válhatnak, és új piacokat hódíthatnak meg. Ennek eredményeként született meg a 6C család.

A felépítés egyszerűségét kifinomult műszaki megoldásokkal kombinálta, és rendkívül erős volt. Janónak hihetetlen képességei voltak abban, hogy kis lökettérfogatú motorokból a lehető legtöbb lóerőt előcsalogassa. Ma ezt úgy hívnánk, hogy downsizing. Az Alfa Romeo gyártotta ekkor a legjobb súly/lóerő arányú autókat, amelyek emiatt a leggyorsabbak is voltak.

 

6C 1750: az autótervezés innovációjának csúcsa

A 6C 1750-et 1929 januárjában mutatták be a Római Autókiállításon, és a soros, hathengeres motor kiforrottságát mutatta. Az erőforrás a korábbi, 155 köbcentis, szintén soros, hathengeres motor továbbfejlesztett változata volt, és különféle verziókban készült. A teljesítményskála a Turismo 46 lóerejétől indult a Gran Sport 102 lóerős változata volt a csúcs.

A 6C-ben olyan mechanikus fékrendszer volt, amelyben a dobfékeket egy átalakító rendszer üzemeltette, súlypontja pedig alacsonyan volt, így jelentősen javult a kanyarsebesség. Üzemanyagtartálya hátrébb került, hogy a hátsó tengelyeknek nagyobb legyen a terhelése és javuljon a két tengely közti súlyelosztás. Ez az autótervezés innovációjának csúcsát jelentette.

Versenyeken aratott győzelmével a hírneve is egyre nagyobb lett nem csak Olaszországban, hanem külföldön is: főként az Egyesült Királyságban, és a Nemzetközösségben ismerték el.

 

A karosszériaépítés kora

A 6C nem csak rendkívül gyors, de elképesztően szép is volt, a karosszériát készítő Touringnak, Castagnának, Zagatónak és Pininfarinának hatalmas sikert hoztak ezek a modellek.

A 30-as évekig teljesen megszokott volt, hogy nyers vázak hagyták el a gyárat, amelybe csak a motort, a sebességváltót és a felfüggesztést szerelték be. A megrendelésre készült autók ez után a karosszériaépítőkhöz kerültek, akik egyedi formát terveztek a vázakra. A 6C 1750 rendkívüli lehetőséget biztosított a kivételes karosszériagyártóknak. Az Alfa Romeo különleges műszaki tartalma a valaha volt legelegánsabb autók megépítéséhez nyújtott alapot, az elkészítéshez a legjobb formatervezők jártultak hozzá, és a leghíresebb emberek vásárolták ezeket az autókat.