Az Alfa Romeo és a Luna Rossa együtt indul a 2025-ös Mille Miglián

  • Egy lenyűgöző, 1956-os Alfa Romeo 1900 Super Sprint modellt vezetve Max Sirena és a Luna Rossa csapat is részt vesz a 1000 Miglia történelmi futamán. Az autó a felbecsülhetetlen értékű Stellantis Heritage gyűjtemény része, és általában az aresei Alfa Romeo Történeti Múzeumban látható.
  • A 2025-ös 1000 Miglia ideális színtere az új 33 Stradale nyilvános dinamikus bemutatkozásának is. Akárcsak a versenyzésre termett 1900-as modell, ez az olasz mestermű is limitált szériában készül a Carrozzeria Touring Superleggera közreműködésével.
  • A veterán járművek mellett a globális olasz márka jelenlegi modellpalettáját is beveti.  Kísérőautóként a Tonale C-SUV, a vadonatúj Junior Q4 Ibrida, valamint a határozott megjelenésű Giulia Quadrifoglio Super Sport is végigmegy a versenyen, amely egyben tisztelgés is a márka első 1000 Miglia-n aratott győzelme előtt.
     

Június 17-én rajtol el Bresciából a „1000 Miglia” 43-ik futama, és a mezőny június 21-én tér vissza a kiindulópontra. Enzo Ferrari híres szavaival élve a „világ legszebb versenye” Olaszország legelbűvölőbb helyszíneit érinti. A verseny – ahogy eddig is – félig verseny, félig kaland, és idén 29 ország több mint 400 veteránautója vesz részt rajta. Az idei, mintegy 1.900 kilométeres útvonal nyolcast formáz, amelynek vonalvezetése az első 12 Mille Miglia futam mintájára készült.

 

Az Alfa Romeo neve már a kezdetektől fogva szorosan összefonódott a 1000 Miglia-val: a márka 1928 és 1957 között 11 győzelmet aratott itt, ezzel is bizonyítva az emblémájukban viperát hordozó autók műszaki és versenysportos nagyszerűségét. A mezőny egyik kiemelkedő darabja lesz az 1956-os Alfa Romeo 1900 Super Sprint, az 1950-es évek úrvezetőinek kedvelt sportkupéja. A versenyen induló példány a Stellantis Heritage gyűjtemény része, s a kocsit most Max Sirena, a Luna Rossa csapat kapitánya és csapatfőnöke vezeti.

 

A Luna Rossa és az Alfa Romeo közös részvétele a Mille 1000 Miglián tovább erősíti két olasz ikon szövetségét: a két márkát ugyanazok az értékek kötik össze - a technikai tökéletesség keresése, a kihívások iránti szenvedély és az akarat, hogy az olasz tehetség és kreativitás kiválóságát képviseljék világszerte.

 

Az 1900 Super Sprint volánja mögött ülő különleges csapat bejelentése tovább erősíti a két márka stratégiai partnerségét. Az együttműködést a közelmúltban hangulatos videofilm közzétételével indították el a 38-ik Amerika Kupa, a világ legfontosabb vitorlásversenye előtt, amelyet először rendeznek Olaszországban, a nápolyi-öböl ikonikus környezetében. Nem véletlen tehát, hogy az Alfa Romeo és a Luna Rossa a 1000 Miglián ismét találkoznak, hiszen mindkét név legendás eseményekhez kapcsolódik, és saját világuk abszolút csúcsát képviselik – legyen szó motorsportról vagy vitorlázásról –, ahol csapatszellemre és rendíthetetlen elszántságra van szükség a legnagyobb kihívások leküzdéséhez. E két kiemelkedő olasz márka együtt halad tovább, s ugyanaz a küldetés vezérli őket: tovább éltetni a bátorság, az innováció és az olasz stílus hagyományát.

 

 

1956 Alfa Romeo 1900 Super Sprint

 

A Luna Rossa csapata által vezetett Alfa Romeo elegáns kupé a Touring által készített karosszériával, amely a XX. század „gran turismo” kategóriáját képviseli. „A családi autó, amely versenyeket nyer”, hirdette róla az 1950-es évek szlogenje. Az autó a 1900-as szedán rövidített padlólemezére épült, kétliteres, négyhengeres motorjában az Alfa Romeo jellegzetes dupla vezérműtengelyes konstrukciója dolgozott. A gép 115 lóerős teljesítményt nyújt 5.500-as percenkénti fordulatszámon. Az 1950-es években az olasz karosszériatervezők gyakran vásároltak önjáró padlólemezt az Alfa Romeótól, amelyre saját tervezésű kocsitestet készítettek. A Touring műhely 1955 és 1958 között összesen 858 példányt gyártott a 1900 Sprint utolsó szériájából. A 1900 Super Sprintet az akkori versenyzők és magáncsapatok a kategória legalkalmasabb esélyesének tartották: úttartása, sebessége és megbízhatósága főként a Touring kategóriában tették sokszoros futamgyőztessé.

 

A 1000 Miglia útvonalán e felbecsülhetetlen értékű veteránt a márka legújabb modelljei követik kísérőautóként. Különösen figyelemre méltó a nemes olasz sportosságot 1910 óta képviselő márka Giulia Quadrifoglio Super Sport modellje: a limitált szériás modell az Alfa Romeo első 1000 Miglián aratott győzelemének állít emléket. A versenyen végigmegy még az Alfa Romeo Tonale is. Ez a C-kategóriás SUV volt a márka belépőmodellje a villamosított autózás korszakába, és gyártása nemrég lépte túl a százezres mérföldkövet a Stellantis pomigliano-i üzemében, az olasz ipar kiválóságának egyik helyszínén.

 

Az Alfa Romeo 33 Stradale nyilvános dinamikus bemutatkozása

 

Minden reflektorfény az új 33 Stradale-ra irányul, amely először mutatkozik be a nyilvánosság előtt. Az egyedi gyártású, mindössze 33 példányban készülő autó a legendás 33 Stradale visszatérését jelenti: az 1960-as évek ikonját sokan minden idők egyik legszebb autójaként tartják számon.

 

Ez a modell közvetlenül a Tipo 33 modellből származott, amely a globális motorsport egyik legnagyobb neve. Érdemes megjegyezni, hogy hasonlóan a versenyben részt vevő 1900 Super Sprinthez, a márka új, egyedi építésű modellje is a milánói Carrozzeria Touring Superleggera közreműködésével készült, méghozzá  olyan egyedi munkafolyamat során, amely a világon egyedülálló módon ötvözi a kézművességet és az innovációt. A jelenlegi és a történelmi modellpaletta elegye így egyfajta hidat képez múlt és jelen között az utánozhatatlan olasz stílus jegyében.

 

A 2025-ös 1000 Miglia útvonalán a másik nagy név az Alfa Romeo Junior Q4 Ibrida lesz, amely a márka kompakt sportautójaként a belépőt jelenti a prémium B-szegmensbe. Modern, agilis és tele van csúcstechnológiával: a Junior határozott stílusával és pazar vezetési dinamikájával tűnik ki, amelyek az Alfa Romeo igazi szellemiségét testesítik meg. A Q4 változat – automatikusan vezérelt összkerékhajtással – az egyetlen modell a szegmensben, amely bármilyen útfelületen garantálja a tapadást, a biztonságot és a nagyszerű vezetési élményt.

 

Érdemes még megemlíteni, hogy a 2025-ös 1000 Miglia egy történelmi jelentőségű évfordulóval is egybeesik az Alfa Romeo számára: 95 évvel ezelőtt Tazio Nuvolari és Giovanni Battista Guidotti egy Alfa Romeo 6C 1750 volánja mögött diadalmaskodott a Mille Miglián. Ez volt Nuvolari első abszolút győzelme a „világ legszebb versenyén”, és az első alkalom, hogy az átlagsebesség meghaladta a 100 km/órát – aminek jelentőségét akkor érthetjük meg igazán, ha hozzátesszük, hogy ekkoriban még földutakon zajlott a futam.

 

Akár a 1000 Miglia útvonalán, akár az Amerika Kupa hullámain, az Alfa Romeo és a Luna Rossa egymás mellett haladnak a jövő felé: ugyanazzal az elkötelezettséggel a kiválóság, az innováció és Olaszország büszke képviselete iránt. Olyan kihívás ez, amely túlmutat a sport határain, és identitásról, jövőképről szóló történetté válik, miközben bizonyítja, hogy az innováció és a hagyomány kéz a kézben jár, ha ugyanaz a szépség, a technika és a teljesítmény iránti szenvedély vezérli őket. Olaszország továbbra is így inspirálja a világot.