Tributo Italiano: az Alfa Romeo bemutatja első olyan limitált szériáját, amely a márka teljes modellkínálatát felöleli

Év végétől rendelhető az Alfa Romeo teljes modellpalettáját átfogó különkiadása, a Tributo Italiano, amely a márka gyökerei, az olasz kiválóság, valamint az Alfa Romeóra jellemző sportosság előtt tiszteleg.
Az Alfa Romeo fennállása során első ízben fordul elő, hogy egy limitált széria globálisan, azaz a modellkínálat összes tagjára érvényesen elérhető: a Giulia, a Stelvio és a Tonale ezen különkiadása kizárólag az olasz lobogó három színében rendelhető.
A különkiadás tagjai mindhárom modell esetében sportos jelleget öltenek, a zöld, fehér vagy piros színben választható fényezéstől kezdve a karosszéria színére fújt optikai csomagon át a külső visszapillantó tükör házát díszítő olasz zászlóig. A belső térben még exkluzívabb környezet fogad, köszönhetően a piros részletekkel díszített új, perforált bőrüléseknek, valamint a fejtámaszokon látható, hímzett logónak.

 

Év végétől rendelhető a Tributo Italiano: az első olyan limitált széria, amely az Alfa Romeo modellkínálatának összes tagját felöleli. A Giulia, a Stelvio és a Tonale modellekből egyaránt megrendelhető, exkluzív különkiadás a márka gyökerei előtt tiszteleg, megtestesítve az olasz szakértelmet és az Alfa Romeo sportos személyiségét.

A Tributo Italiano a karosszéria színére fújt külső optikai csomagot, a külső tükörházakat díszítő olasz zászlót, valamint kifinomult belső kidolgozást kapott, amelyek a részletekbe menő, gondos figyelemről és a legkiválóbb minőségre való, folyamatos törekvésről tanúskodnak. A Giulia, Stelvio és Tonale Tributo Italiano kivitelek az érintett modellek zászlóshajóiként jelennek meg, és kizárólag az olasz zászló színeiben (Rosso Alfa, Verde Montreal és Bianco Alfa) rendelhetőek meg, akár fekete tetővel.

A limitált kiadás megjelenését egy sor ikonikus részlet teszi még egyedibbé és karakteresebbé. Ilyen a hűtőmaszk 'V' betétje (a Giulia és a Stelvio esetében fekete, a Tonale esetében Dark Miron színben); a könnyűfém keréktárcsák (21” a Stelvio, új rajzolatú 19” a Giulia, és 20” a Tonale esetében), amelyek a Tributo kivitelekhez rendelhetők; valamint a különösen sportos, piros Brembo féknyergek. Hogy a márkára jellemző sportosságba egy kis elegancia is keveredjen, ezeken túlmenően a kínálat összes tagjához – a Tonaléhoz most első ízben – a karosszéria színére fényezett alsó karosszériaidomok, első és hátsó lökhárító-betétek, kerékívek és oldalsó szoknyák társulnak.

Az Alfa Romeo alsó-középkategóriás szabadidőjárműve esetében matt Dark Miron árnyalatú lökhárító-betétek, valamint első és hátsó díszítőelemek, adaptív teljes mátrix LED-es fényszórók, továbbá a Q4 Plug-In Hybrid motorizáltságú kivitel esetében krómozott dupla kipufogóvég erősíti az összhatást.

Hasonlóan sportos részletek találhatók mindhárom Tributo Italiano modell belső terében. A fekete bőrrel kárpitozott, új sportüléseket piros tónusú perforációk díszítik, míg az első fejtámaszokra a limitált széria új, karakteres logóját hímezték. Az újdonságok sorában említést érdemelnek még a műszerfalat, az üléseket és az ajtó borítópaneleket díszítő, piros öltések. Ezeken túlmenően a Tonale Tributo Italiano új, szénszálas hatású műszerfalborítást kapott. Az összhatást Alfa Romeo logó, hangulatvilágítás, valamint alumínium lábtámasz erősíti.

A Tributo Italiano kivitelek kényelme is a lehető legmagasabb szintű: kétzónás klímaberendezés, fűthető kormánykerék, a kormányoszlopra szerelt, alumínium váltófülek, hangulatvilágítás, intuitív infotainment rendszer, fűthető és szellőztethető első ülések, valamint 14 hangszórós (mélynyomóval együtt) Harman Kardon prémium audiorendszer teszi teljessé a felszereltséget. Mindezen megoldások a legmagasabb szintű kényelmet, kifinomultságot, valamint hamisítatlanul olasz hangulatú kedélyességet sugároznak. Végül, de nem utolsósorban a Stelvio és a Tonale alapfelszerelésként kínálja az érintés nélkül működtethető csomagtérajtót.

Ami a hajtáslánc-választékot illeti, a Giulia és Stelvio Tributo Italiano kivitelek a 280 lóerős, 2,0 literes, turbós benzinmotorral, vagy a 210 lóerős, 2,2 literes dízelmotorral rendelhetők; mindkettő nyolcfokozatú automata sebességváltóval és Q4 összkerékhajtással. Ami a Tonale Tributo Italiano modellt illeti, a 7 fokozatú TCT automata sebességváltóval társított ragyogó, 160 lóerős, 1,5 literes hibrid (benzin/elektromos) hajtáslánc mellett a „takarékos sportosság” fogalmát újraalkotó, innovatív 280 lóerős Q4 Plug-In Hybrid is rendelkezésre áll. A plug-in hibrid modellel ráadásul korlátozások nélkül behajthatunk minden belvárosba, hiszen a 80 kilométert meghaladó tisztán elektromos hatótávolság felülmúlhatatlan mindennapi mobilitást szavatol. Ha magunk mögött hagynánk a városhatárt, a hajtáslánc több mint 600 kilométeres összesített hatótávolsággal támogatja a hosszú utazásokat. A 280 lóerős rendszerteljesítmény pedig az Alfa Romeótól elvárt menetdinamika és sportosság garanciája.

Kiemelt figyelmet szenteltünk az alapfelszereltség részét képező műszaki jellemzőknek. Ilyen a kétfázisú szelepekkel szerelt, elektronikusan szabályozott lengéscsillapítókat alkalmazó aktív felfüggesztés, amely mindhárom modell sportos személyiségét engedi érvényesülni, és olyan egyedülálló, magával ragadó vezetési élményt kínál, amely messzemenőkig összecseng az Alfa Romeo legszebb hagyományaival. Az Alfa™ Aktív Felfüggesztés pillanatról pillanatra alkalmazkodik a menetkörülményekhez, és lehetővé teszi, hogy a vezető válasszon a sportosság és a kényelem között. Ami a biztonságot illeti, a Giulia, a Stelvio és a Tonale egyaránt olyan élvonalbeli megoldásokat alkalmaz, amelyek a vezetési élmény csorbítása nélkül kínálnak biztonságos utazást. Modelltől függően olyan funkciók állnak rendelkezésre, mint a 2. szintű autonóm vezetést támogató ADAS rendszerek; a nagyfelbontású kamera, amely 360 fokos, madártávlati képet biztosít a jármű környezetéről; a holttérfigyelő és hátsó keresztirányú forgalomérzékelő rendszerek; az oldalsó szenzorok; vagy a fényre elsötétedő külső visszapillantó tükrök.

A Tributo Italiano különkiadások maradéktalanul testesítik meg a márka kiválóságát – a tökéletesen kiegyensúlyozott tömegelosztást, az első osztályú menetdinamikát, valamint a kategória élvonalát képviselő technológiai és hajtáslánc-megoldásokat –, továbbá az Alfa Romeóra jellemző összetéveszthetetlen, kortalan esztétikumot.

Ihletett fotózás Matera ősi városában, félúton a tradíciók és az innováció között Az Alfa Romeo a világ egyik legősibb városát, Materát választotta a Tributo Italiano limitált széria fotózásának ihletett helyszínéül. Az 1993-ban az UNESCO Világörökség részévé megválasztott barlanglakásairól (Sassi di Matera) ismert város félúton van múlt és jövő, a hagyományok és az innováció között, és ilyenformán tökéletesen megtestesíti az Alfa Romeo lényegét, hiszen a dicsőséges múlttal rendelkező autómárka ma már a XXI. századi sportosság történetét írja. Matera dél-olasz napfénybe borított, történelmi utcáit maga mögött hagyva a három Tributo Italiano modell a műszaki innovációk olaszországi fellegvára, az 1910. június 24-én alapított márka szülővárosa: Milánó felé vette az irányt.

Habár két nagyon eltérő helyszínről van szó, összeköti őket az a törekvés, hogy ambícióktól és büszkeségtől fűtve tekintsenek előre a jövőbe. Most pedig a város – elsősorban az itt élő fiatalok nagy számának köszönhetően – a társadalmi innovációt, a fenntarthatóságot, valamint a település történelmi, kulturális és turisztikai személyiségének megőrzését szolgáló projektek és kezdeményezések műhelyéül szolgál. Talán nem mindenki tudja, hogy az olasz márkát alapító mérnök, Nicola Romeo nagyapja a Matera tartományban található kisvárosból, Montalbano Jonicóból származott. Az Alfa Romeo továbbra is olyan nagyszerű olasz helyszíneken kívánja bemutatni és kontextusba helyezni modelljeit, amelyekkel száz évet meghaladó fennállása során szoros kapcsolatot ápolt a márka. Így adott Palermo otthont a Quadrifoglio százéves jubileumára készített, csodálatos fényképeknek, hiszen itt, az 1923-as Targa Florión diadalmaskodó Ugo Sivocci autóján jelent meg először az ikonikus embléma. Ugyanez vonatkozott az új Giulia és Stelvio Quadrifoglio modellpáros fényképezésére, amelynek Mantova és a Garda-tó környéke adott otthont: 1930-ban itt szervezték meg ugyanis azt a „1000 Miglia” futamot, amelyen Tazio Nuvolari történelmet írt egy Alfa Romeo 6C 1750 GS Spider Zagato volánja mögött.