Fennállásának legjobb első negyedévével indította 2023-at az Alfa Romeo

Az Alfa Romeo rekord eredménnyel zárta 2023 első negyedévét: 2022 azonos időszakához képest 136 százalékkal több autót helyeztek forgalomba Európában; a márka piaci részesedése kétszeresére nőtt.

Világszinten szintén rendkívül kedvezőek a forgalomba helyezési adatok, 2022 első negyedévéhez képest 64 százalékos az emelkedés.

 A piaci részesedés Olaszországban, Franciaországban, Németországban és Hollandiában megduplázódott; Portugáliában és Ausztriában háromszorosára nőtt. 

A Közel-Keleten egy kifejezetten erős 2022-es év után további növekedést, kivételes eredményeket ért el a márka. A forgalomba helyezések száma 149 százalékkal nőtt.

Az intenzív növekedés egyik fő mozgatórugója a Tonale piaci sikere volt. A modell választéka a Q4 Plug-In Hybrid verzióval vált teljessé, míg az új Giulia és Stelvio modellek 2022 végi bemutatásával teljessé vált a paletta megújulása.

A valaha mért legjobb első negyedéves eredmények mindennél pontosabban igazolják a márka teljes körű minőség iránti, kompromisszumot nem ismerő elköteleződését.

 

Miután 2022-ben kiemelkedően erős évet zárt, az Alfa Romeo töretlen lendülettel kezdett neki a 2023-as évnek: az első negyedévben fennállásának legjobb eredményét könyvelhette el, köszönhetően a szigorú következetességgel megvalósított stratégiai terveknek, valamint a minden területen prioritásként kezelt minőségnek.

A 2023-as év izgalmas kihívásokban bővelkedő, összetett időszaknak ígérkezik, ugyanakkor az első negyedévben tapasztalt, kiváló kereskedelmi teljesítmény nyilvánvaló növekedést eredményezett Európában, ahol 136 százalékkal emelkedtek a forgalomba helyezések. A piaci részesedés több mint 100 százalékkal nőtt, azaz megduplázódott.

Ami a piaci részesedés régión belül tapasztalt, egységes emelkedését illeti, azok közül is kiemelkednek az olyan országok, mint Ausztria vagy Portugália, ahol a forgalomba helyezések 371, illetve 400 százalékkal emelkedtek; ezzel több mint háromszorosára nőtt a márka piaci részesedése. További meghatározó országokban – így Olaszországban, Franciaországban, Németországban és Hollandiában – több mint megduplázta piaci részesedését az Alfa Romeo 2022 első negyedévéhez viszonyítva. A forgalomba helyezések az egyes piacokon a következő növekedést mutatták: Olaszország 188%, Franciaország 174%, Németország 112%, Spanyolország 121%, Hollandia 186%.

A globális eredmények ugyancsak több mint bíztatóak: 2022 első negyedévéhez képest 64 százalékkal nőtt a forgalomba helyezések száma. Ezek a kiváló eredmények azt mutatják, hogy egyértelműen folytatódott a márka növekedése 2022 vége óta, ami pedig a 2021-es eredményekkel összhangban álló, stabil kereskedelmi teljesítményeket igazolta.

A Közel-Keleten a 2022-es rekordévet követően folytatódik a márka erőteljes növekedése. 2022-ben Törökország regisztrálta a legnagyobb mértékű növekedést világszerte: a piacon egy év alatt megnégyszerezte forgalmát az Alfa Romeo. Hasonlóan pozitív eredményeket hozott 2023 első negyedéve is: a térség 149 százalékos növekedést könyvelhetett el; a teljes közel-keleti erősödés 55 százalékát Törökország adta.

2023 ismét kiváló kereskedelmi teljesítményt ígér világszerte az Alfa Romeo számára, amely az új Giulia és Stelvio modellek révén teljes mértékben megújult modellpalettára támaszkodhat ezen a téren. A jelenlegi választék legerősebb modelljei, a jövőbeli terméktervek sarokkövei formavilágukat és műszaki tartalmukat tekintve egyaránt továbbfejlődtek, hogy újfent mértékadóként pozícionálják magukat saját méretosztályukban, pontosan úgy, ahogy eredeti bevezetésükkor tették. Ezen túlmenően a Q4 Plug-In Hybrid modellváltozat európai bevezetésével teljessé vált a Tonale modellkínálata; a típus innentől világszerte jelentős kereskedelmi sikerekre számíthat.

*Source: Stellantis Analytics, based on official public registration data coming from countries.

„Az év első negyedévében elért eredményeink fényesen igazolják az Alfa Romeo összes munkatársának erőfeszítéseit. Sikereinket annak köszönhetjük, hogy fegyelmezetten vezettük be

stratégiánkat, annak két fő pillérére: a kompromisszumok nélküli, teljes körű minőségre, valamint a stabilitásra összpontosítva.” - mondta Jean-Philippe Imparato, az Alfa Romeo vezérigazgatója. „A stáb odaadóan, elhivatottan dolgozik azért, hogy megvalósítsuk a kitűzött célokat. Ez egyfelől hallatlan büszkeséggel tölt el bennünket, ugyanakkor azzal is tisztában vagyunk, hogy nem állhatunk meg: ugyanazzal a szenvedéllyel és eltökéltséggel kell tovább haladnunk a magunk előtt kijelölt úton, hogy elérhessük az üzleti tervünkben megfogalmazott, ambiciózus célokat.”

A Tonale hazai bevezetése májusban indul, ezzel egyidőben megérkeztek az első új modelléves Giulia és Stelvio modellek. A hazai eladásokban, az új bevezetéseknek köszönhetően intenzív növekedést várunk.