A globális prémium márkák közül az Alfa Romeo könyvelhette el a legnagyobb mértékű növekedést 2023-ban

A legerősebb 15 prémium márka közé tartozó Alfa Romeo globális eladásai minden közvetlen vetélytársánál nagyobb mértékben emelkedtek. Az Alfa Romeo éves globális eladásai masszívan erősödtek 2023 során. A növekedés összesített mértéke +30%.

Európán belül +46 százalékkal nőttek a márka eladásai. Változatlanul a közel-keleti és afrikai piacok (EMEA) mutathatják fel a legnagyobb arányú: 74 százalékos emelkedést.

India, valamint az ázsiai-csendes-óceáni térség az eladások 7%-os növekedésével járult hozzá a globális sikerhez.

Az Amerikai Egyesült Államokban, valamint Kínában a márka most teremti meg a növekedéshez szükséges, stabil alapokat. Az USA piacán elsősorban a minőség terén elért eredmények kerültek reflektorfénybe: az Alfa Romeo a prémium márkák között az első, összesítésben pedig a harmadik helyen végzett a J.D. Power 2023-as Észak-Amerikai Kezdeti Minőség Felmérésén (IQS).

Az elégedettségre okot adó 2023-as eredményeket követően a márka pontosan követi a 2021-ben lefektetett termékstratégiai irányt, és évente egy-egy új modellt mutat be.

 

Jean-Philippe Imparato | Vezérigazgató, Alfa Romeo:

„A növekedési számok tökéletesen összecsengenek azokkal a célokkal, amelyeket a 2023-as évre kitűztünk magunk elé. Büszkék vagyunk arra, hogy a legjobb globális szereplők mezőnyéből mi lehetünk az a prémium márka, amely a leggyorsabb ütemben növeli eladásait. Ezt az eredmény egyértelmű, stabil stratégiánknak köszönhetjük. Ez is megerősíti, hogy gyors ütemben vezetjük be a 2021-ben meghirdetett hosszú távú stratégiánkat, évente egy-egy új modellt mutatunk be, és mindennél nagyobb figyelmet fordítunk a minőségre. Stratégiánk fegyelmezett, gyors ütemű bevezetése kulcsfontosságú ahhoz, hogy reaktívan tudjuk reagálni a piaci körülmények gyors változásaira.

Az Alfa Romeo 2023-ban mutatott, kiváló értékesítési teljesítménye a prémium szegmens élére emeli a márkát. A világ 15 legnagyobb prémium gyártója (a tisztán elektromos márkákat nem számolva) közé tartozó Alfa Romeo minden versenytársánál nagyobbat nőtt éves szinten. Ez büszkeséggel tölt el bennünket, hiszen ezt a kiváló eredményt annak köszönhetően értük el, hogy stabilan és fegyelmezetten valósítjuk meg 2021-ben ismertetett termékstratégiánkat. Jövedelmezőség, igazodás a legmagasabb minőségi normákhoz, valamint a stratégia követése: ezek az olasz márka globális stratégiájának alappillérei, amint a márka meg kívánja erősíteni pozícióit a globális szintéren, hogy ezáltal a világ minden térségében stabilizálhassa jelenlétét.

Éves szinten a globális eladások 30 százalékkal emelkedtek, míg Európa egyenletes 46 százalékos gyarapodást mutatott. A térségben Olaszország (+73%), Németország (+71%), Belgium (+62,0%), Franciaország (+20%), Hollandia (+78%), és Svájc (+20%) mutatott kiemelkedően erőteljes teljesítményt.

A közel-keleti és afrikai régió továbbra is a legnagyobb mértékű, 74 százalékos gyarapodásról számolhat be. Ebben meghatározó szerepet játszott Törökország, ahol elismerésre méltó +155 százalékkal nőttek a márka eladásai. Szintén kivette a részét a fejlődésből az indiai, ázsiai és óceániai térség (+7%), ahol az Alfa Romeo Szingapúrban és Hongkongban erősítette jelenlétét.

Észak-Amerikában rendkívül jó fogadtatásnak örvendett a szeptemberben bemutatkozott Tonale. Amerika határozottan nagy lehetőségeket tartogat a márka számára, a növekedést pedig olyan fantasztikus eredmények alapozzák meg, mint amit a fogyasztói kutatások, tanácsadói szolgáltatások és adatelemzések vezető globális szakértőjének számító J.D. Power által elvégzett IQS felmérésen ért el a márka. A kezdeti minőséget vizsgáló kutatás (Initial Quality Study) rávilágít az Alfa Romeo kiemelkedő eredményeire, a 2022-es évhez viszonyítva elért, egyértelmű fejlődésre. A J.D. Power arra kérte az Alfa Romeo ügyfeleit, hogy számoljanak be az újonnan vásárolt autójuk használatának első kilencven napja során felmerült meghibásodásokról. A 100 járműre vetített hibaszám (PP100) jól tükrözi a márka minőségi teljesítményét. Az Alfa Romeo a prémium márkák között a legelső helyen végzett a felmérésen, összesítésben pedig a harmadik legjobb minőségű márkának bizonyult az iparágban.

2022-höz viszonyítva tavaly az Alfa Romeo 24 helyet lépett előre - ez volt a tavalyi IQS felmérés legnagyobb mértékű növekedése.

Hasonló lelkesedéssel fordul a kínai piac felé az Alfa Romeo, ahol igyekszik kihasználni mindazon lehetőségeket, amelyeket a térség egy ilyen rendkívül közkedvelt márka számára tartogat. A Tonale színre lépésével teljessé vált a modellpaletta, ami ideális körülményeket teremt a növekedéshez.

Forrás: Stellantis Analytics, a releváns országok hivatalos forgalomba helyezési adatai alapján.