Le Mans Classic 2023: az új Giulia és Stelvio Quadrifoglio modellek

A veterán versenyautók előtt tisztelgő Le Mans Classic 2023 tökéletes alkalom volt arra, hogy együtt ünnepeljék a Quadrifoglio és a legendás francia versenypálya századik születésnapját, különösen, mert ez utóbbin többször is motorsport-történelmet írt az olasz márka.

Kihagyhatatlan alkalom volt ez az Alfa Romeo számára, hogy a másodszor megrendezett Tribe Days programmal mozgósítsa rajongóit: az eseményre a világ minden részéből érkeztek az „Alfisták”, a hivatalos márkaklubok, valamint az olasz márka legnagyobb teljesítményű alkotásainak tulajdonosai

A franciaországi rendezvény különleges hangulatát olyan ritka gyűjtői kincsek jelenléte fokozta, mint a 6C 3000 CM (1953), a 33 Stradale prototipo (1967), a Tipo 33/3 Le Mans (1970) vagy a Tipo 33 TT 12 (1975.)

A programot exkluzív események és felvonulások színesítették, valamint lehetőség nyílt arra, hogy a résztvevők gyors köröket menjenek a Le Mans-i 24 órás versenynek otthont adó pályán. Ez azonban nem minden: a múlt ikonjai mellett itt tartották dinamikus világpremierjüket az új Giulia és Stelvio Quadrifoglio modellek, amelyek a felvonulásokon is részt vettek.

A rendezvény hatalmas közönségsikernek bizonyult, megerősítve az Alfa Romeo és rajongói közötti, szoros kapcsolatot, amelyek az olasz márkát alapításától fogva jellemző értékeken: a nemes sportszerűségen, valamint az olasz dizájn és autóipar nagyszerűségén alapulnak.

 

Véget ért a tizenegyedik alkalommal megrendezett Le Mans Classic. A június 29. és július 2. között zajló eseményre a világ minden részéből érkeztek látogatók és rajongók ezrei, hogy a Le Mans-i aszfalton megcsodálják a programon részt vevő, az 1920-as és 1970-es évek közötti időszakból származó versenyautókat.

A rendezvényről természetesen az Alfa Romeo sem hiányozhatott, hiszen a Quadrifoglio, a márka sportos szellemiségének legmagasabb rendű megtestesülése idén ünnepli századik születésnapját.

Ezt a pillanatot pedig még különlegesebbé tette a tény, hogy szintén idén lett százéves a Le Mans-i 24 órás futamnak otthont adó versenypálya. Az Alfa Romeo 1931 és 1934 között sorban négy alkalommal győzött Le Mans-ban, felülkerekedve az eddig legyőzhetetlennek hitt Bentley-n. A történet szerint az Alfa Romeo csapata olyan alaposan felkészülve érkezett meg Le Mans-ba, és úgy feszítette őket a tettvágy, hogy abban a Hôtel Modernben szálltak meg, amely korábban brit vetélytársaik törzshelyének számított.

Az idei ünneplésre az Alfa Romeo másodszor szervezte meg Tribe Days elnevezésű márkaünnepét, amelyre a világ minden részéről érkeztek az Alfisták, a hivatalos márkaklubok, valamint a különleges Alfa Romeo modellek tulajdonosai. A látványos rendezvény középpontja a hivatalos Alfa Romeo stand volt, ahol a látogatókat négy különleges modell várta.

Ezek egytől egyig az aresei Museo Storico Alfa Romeo történelmi gyűjteményének ékkövei voltak: egy 6C 3000 CM 1953-ból; egy kivételes 33 Stradale prototipo 1967-ből; egy 1975-ös Tipo 33 TT 12, valamint az 1970-es Tipo 33/3 Le Mans egy példánya, amely az Alfa Romeo idén hatvanéves motorsport-részlegének, az Autodeltának a logóját viselte. A veterán sztárok mellett a márka modern modellkínálatának legújabb tagjai: az exkluzív Giulia és Stelvio Quadrifoglio 100° Anniversario kivitelek, valamint az Alfa Romeo első plug-in hybrid Q4-es típusa, a Tonale is rész vett. Szintén tiszteletét tette a rendezvényen az exkluzív Giulia SWB Zagato: egy egyedi alkotás, amely a Giulia GTAm 540 lóerős, 2,9 literes V6-os motorját kézi sebességváltóval, szénszálas karosszéria-elemekkel és a modell nevében is megjelenő, rövid tengelytávval társítja.

Az Alfa Romeo rajongói három teljesen napon át – június 30. péntektől július 2. vasárnapig – élvezhették a színtiszta szenvedély ünnepét, amely soha nem látott programokat és exkluzív vezetési élményeket is hozott a számunkra. Ez utóbbiakra a Montlhéry versenypálya mellett a Le Mans-i 24 órás futam otthonában, a Circuit de la Sarthe-on került sor, ahol az elmúlt évszázadban a nemzetközi motorsport történetének legizgalmasabb fejezeteit írták, nem egyszer az Alfa Romeo főszereplésével.