Az új Alfa Romeo Milano a baloccói tesztpályán, április 10-én tartja világpremierjét.

Az Alfa Romeo márka hagyományos tesztközpontjában, az ikonikus Baloccóban egyre intenzívebben zajlanak az új Alfa Romeo Milano fejlesztési programjának utolsó mozzanatai.

Az Alfa Romeo kitűzte a világpremier dátumát: a Milanóról április 10-én hullik majd le a lepel.

A Milano fejlesztési programja az utolsó, validációs fázisba fordult, ahol ugyanazok a mérnökök irányítják a munkát, akik az olyan különleges programokban is részt vettek, mint a 4C, a 8C, a Giulia és Stelvio Quadrifoglio, a Giulia GTA, vagy legutóbb a 33 Stradale jelenleg is zajló fejlesztése. Ugyanezek a mérnökök határozták meg a projekt követelményeit is.

A célkitűzések pedig ugyanazok voltak, mint mindig: a kategória legkiválóbb vezethetősége és menetdinamikája.

 

A baloccói tesztpályán jelenleg is zajlanak az Alfa Romeo Centro Stile formatervezői által megálmodott és megtervezett új sportos modell: az Alfa Romeo Milano fejlesztési tesztjei. A Milano világpremierjére április 10-én kerül sor. A helyszín nem is lehetne más, mint Milánó, ugyanakkor az esemény az interneten keresztül élőben nyomon követhető lesz a világ bármely pontjáról.

A Milano, amelynek bevezetésével az Alfa Romeo is belép a tisztán elektromos járművek piacára, ugyanazoknak a tapasztalt olasz mérnököknek a szakértő irányításával valósul meg, akik számos olyan korábbi projektben is kulcsszerepet vállaltak (a 4C-től és 8C-től kezdve a Giulia és Stelvio Quadrifoglión át a Giulia GTA-ig), amelyekért kizárólag az Alfa Romeo márka felelt, és akik most az új modell finomhangolását végzik.

Az Alfa Romeo olasz mérnökei a baloccói tesztpályán koordinálják a fejlesztési stratégiákat. Ez a helyszín ideális körülményeket kínál a tesztpilóták számára, hogy maximálisan próbára tegyék az Alfa Romeo menetdinamikai fejlesztő mérnökei által szabott elvárások és kitűzött célok megvalósulását, ezzel hozzájárulva a projekt végső validálásához.

A jármű menetdinamikai képességeinek validálásáért felelős Domenico Bagnasco irányítása alatt a Milanót az Alfa Romeónál megszokott, kiemelkedően magas célértékekhez hangolják. Pályafutása során Domenico Bagnasco számos olyan Alfa Romeo sportautó fejlesztésében vett részt, amelyek mára a kollektív autós tudat részévé váltak, mint a márka által megtestesített vezetési élmény és sportos karakter szinonimái, az emlékezetes 8C-től kezdve a brutális 4C-n át a legendás Giulia GTA-ig, és még hosszasan sorolhatnánk. A csapat munkája során a kiemelkedő menetdinamikai képességekre fókuszál, tudatos és célzott módosításokat hajtva végre a futóművön. A cél változatlanul a közvetlen, rendkívül pontos kormánygeometrián alapuló, összetéveszthetetlen menetdinamika, ami gyors kanyarvételt szavatol, a legmagasabb szintű tapadás mellett.

A projekt élén Stefano Cereda áll, aki régóta legendának számít az Alfa Romeo projektek történetében.

A Giulia és a Stelvio dízelmotorjainak fejlesztésében oroszlánrészt vállaló Stefano Cereda első munkája az Alfa Romeónál a Giorgio projekt volt, amelyet emlékezetessé tett, hogy az Alfa Romeo kiváló mérnökeinek a legnagyobb titoktartás mellett tevékenykedve kellett dolgozniuk az elmúlt évtizedek legnagyszerűbb fejlesztési projektjén. Azt megelőzően, hogy elvállalta a Milano projekt irányítását, Stefano hagyta jóvá a Tonale Plug-in Hybrid Q4 modell 280 lóerős erőforrásának a fejlesztését.

A Milano technológiai fejlesztéséért Luigi Domenichelli felel. A kiváló mérnök feladata, hogy a jármű összes alrendszerének teljesítményét, tartósságát és felhasználói kényelmét egymáshoz hangolja és validálja. A projektben kitűzött, ambiciózus célok garanciát jelentenek arra, hogy az Alfa Romeo Milano a márkára jellemző, karakteres úttartást kategóriaelső ergonómiával társítja, amiben kulcsszerep jut a kifinomult, első osztályú ember-gép interfésznek.