“Storie Alfa Romeo”, harmadik rész: A felejthetetlen 6C 2500 SS "Villa d’Este”.

Az elegancia, a teljesítmény és a presztízs szimbiózisa.

Egy korszak szimbóluma

1949 tavaszán, amikor a Touring karosszériagyártó megalkotta, és Cernobbióban bemutatta a 6C 2500-ast, mindenki számára világossá vált, hogy melyik autó nyeri meg az Arany Kupát. Eredetisége és egyedi vonalai annyira magával ragadóak voltak, hogy úgy tűnt, mi sem természetesebb annál, hogy ez az autó lesz a világ legfontosabb eleganciaversenyének nyertese.

De a 6C 2500 Villa d’Este nem csak egy gyöngyszem volt. Egyszerre volt egy kézművességgel előállított, egyedi autó, és fordulópont a modern autógyártás megszervezése felé.

 

A 6C 2500 SS Coupé Villa d’Este

Mondhatjuk, hogy a “Villa d’Este” összefoglalja az autógyártás legszebb elemeit. A 6C 2500 SS Villa d’Este egyike volt az utolsó Alfa Romeóknak, amelyek karosszériáját független alvázkeretre szerelték. Mindössze 36 példány készült belőle, mindegyik egyedi kialakítású, mivel mindenben a tulajdonos elvárásainak, és a karosszériagyártó inspirációinak megfelelően gyártották őket. A Touring által készített 6C 2500 SS Coupé alapjait felhasználva Bianchi Anderloni jelentős változásokat eszközölt: újratervezte az autó elejét, a négy fényszórót jobban belesimította a karosszériába és két, egymás fölé elhelyezett, hosszú légbeömlő nyílást tervezett. A sárvédőívek és oldalelemek szerkezetileg eggyé váltak, de vizuálisan jól elkülönültek egymástól. Megszületett a huszadik századi autógyártás mesterműve.

 

Az 1949-es Villa d’Este szépségversenyen ez az autó nyerte meg a “Grand Prix Referendum” nagydíjat, amelyet a közönség szavazott meg az Alfa Romeónak. Így kelt egybe örökre a rendezvény, és az autó neve.