SZÉP A SZEMNEK, SZÉP A FÜLNEK

A név kötelez – Alfa Romeo Quadrifoglio Verde

A Quadrifoglio Verde utótag mögött tiszta történelem és hamisítatlan Alfa Romeo minőség lapul. Ha az ember vásárol egy QV szimbólummal díszített Alfa Romeót, nem csupán olyan autóhoz jut, amely a modern luxus legmagasabb színvonalát képviseli, hanem a sebesség, a kivitelezés precíziós minősége és a vezetés utánozhatatlan élményének elegáns ötvözetét lesz szerencséje megtapasztalni.

 

Több mint 90 éve hódít a legendás lóhere 

Az első Alfa Romeo, amely a Quadrifoglio Verde jelzést viselte, Ugo Sivocci versenyautója volt, aki 1923-ban megnyerte a 14. Targa Florio versenyt. Sivocci éveken keresztül folyamatosan második lett, ami nem feltétlenül számított elhanyagolható teljesítménynek, de az Alfa Romeo versenyzési filozófiájával nem fért össze az ezüstérem, hiszen a századfordulón az istálló más eredménnyel nem kívánt megelégedni, csak a győzelemmel. 

A hosszas balszerencse övezte sorozatot követően az 1923-as verseny előtt Sivocci egy négylevelű lóherét festett Alfa Romeo RL versenyautójára, hátha megtöri az átkot.

 

Ezzel a húzással Sivocci dizájn szempontból is maradandót alkotott, a zöld motívum elegánsan, de mégsem hivalkodóan emelkedett ki az RL rubin-vörös festéséből. Talán a szerencsének is köszönhetően, 1923-ban az akkor 38 éves Sivocci megnyerte a versenyt, végleg lerakva ezzel a márka sportos alapjait. 

 

A történelem szomorú fejleménye, hogy ugyanebben az évben került sor Monzában az új P1 típus tesztelésére, ahol a rendkívül babonás Sivocci hiába kérte, hogy fessék fel a kocsira a szerencsehozó logót, a díszítés lemaradt, így anélkül száguldott végig a pályán, ahol bekövetkezett a tragédia: Sivocci elvesztette uralmát versenyautója felett az Ascari-kanyarban és a balesetben életét vesztette.

 

A következő öt évben a quadrifoglio verdével ékesített Alfa Romeo versenyautók mindegyike győzött. 1923 óta a QV logó nem pusztán jól mutat, hanem fémjel, szimbólum és legenda.

 

Giulia Quadrifoglio

A Quadrifoglio Verde öröksége a modern autók szellemében ma is tovább él: az ikonikus jelképet büszkén viselő járművek az olasz gyártó legerősebb modelljei. A MiTo és a Giulietta különleges változatai szintén részesei legsportosabb Alfák hagyományainak ápolásának. A modelleket dinamikus teljesítmény, hatékonyság, egyedi dizájn, emellett könnyed használhatóság jellemzi. A márka olyan szenvedélyes ügyfeleknek kínálja ezen autóit, akik nem csupán praktikus közlekedési eszközként tekintenek autójukra, hanem valódi izgalomra és egyedülálló életérzésre is vágynak.

 

A tradíciók legújabb megtestesítője a Giulia Quadrifoglio. Az autó megalkotása során konszern legkiválóbb mérnökei ültek a tervezőasztalhoz, a projekt vezetője, Philip Krief pedig a Ferraritól érkezett. Nem a humánerőforrás az egyetlen közös pont az Alfa és a szupersportautó-gyártó között, ugyanis a Giulia szívdonorja a Ferrari 458 Italia.

 

A végeredmény egy 2,9 literes V6-os biturbó motor 510 lóerővel és 600 Nm maximális forgatónyomatékkal. Az önmagában is vérpezsdítő adatok a valaha volt legerősebb utcai Alfa Romeo címre predesztinálják a Giulia Quadrifogliót. Az 510 lóerős V6-os biturbó erőforrás fülkényeztető szimfóniája a stílusosan, kormányon elhelyezett indítógomb megnyomását követően csendül fel. 

 

A Giulia Quadrifoglio motorján kívül több eleme is presztízs gyártóktól érkezik. A fékrendszer Brembo, az automata és manuális sebességváltó a német ZF-től származik, ugyanúgy, mint az aktív differenciálmű, melyet az olasz mérnökök természetesen házon belül finomra hangoltak. A Giulia Quadrifoglio saját szegmensének legkiválóbb súly/lóerő arányú autója, valamint igazi mérnöki tanítómese, hogyan lehet a legtöbbet kihozni ebből az erőfölényből. A tökéletes 50:50 tömegeloszlás kiegyensúlyozottá és magabiztossá teszi az autót, melyben az orrmotor-hátsókerékhajtás párosítás, kiegészülve a torziós merevséget garantáló könnyűszerkezetes járműstruktúrával, soha nem volt ennyire hatékony. Az optimális tömegelosztást olyan megoldásokkal tudták elérni a fejlesztők, mint az akkumulátor hátra helyezése, valamint a könnyű anyagok széleskörű alkalmazása. A tető, a géptető, a kardántengely és diffúzor karbonból, a sárvédők, a csomagtér teteje, a futómű elemei és a motorblokk pedig teljes mértékben alumíniumból készült. 

 

A Giulia Quadrifoglio egyet biztosan megígér: senki nem akar majd kiszállni belőle, vagy ha mégis, hosszú órákon át tartó, méteres mosollyal az arcán teszi azt. Fabio Franca, az Alfa Romeo tesztpilótája bebizonyította, hogy mire képesek a felejthetetlen vezetési élményt garantáló műszaki adatok a gyakorlatban. Kereken 7 perc 32 másodperc alatt száguldott végig a Nürburgringen, így az 510 lóerős Giulia Quadrifoglio a világ leggyorsabb sorozatgyártású limuzinja lett. A 20,8 kilométer hosszú legendás pályán elért 7 és fél perc körüli idő igazán illusztrisnak számít, a Giulia Quadrifoglio 1 másodpercet vert a Porsche 911 Turbo S-re, és olyan vérbeli szupersportautóktól is csak néhány másodperccel maradt le, mint a Ferrari 458 Italia, a Porsche 911 GT2, vagy a McLaren MP4-12C. A legerősebb Giulia tehát hű maradt a Quadrifoglio értékeihez, hamarosan pedig újabb taggal bővül a QV-család, érkezik az SUV-rekorder cím várományosa, a Stelvio Quadrifoglio.