Alfa Romeo innováció és technológia
  • LA MECCANICA DELLE EMOZIONI
  • EGY ÚJ TECHNOLÓGIAI KORSZAK
  • TISZTA LAPPAL KEZDVE
  • A FORRADALMI PLATFORM
  • KOMPROMISSZUMOK NÉLKÜLI SZÍV
  • FEJLETT AGY IRÁNYÍTJA
  • ÉLMÉNY A KORMÁNY MÖGÖTT
  • KIMAGASLÓ KEZELHETŐSÉG
  • A KÖNNYEDSÉG JEGYÉBEN
  • LÉGELLENÁLLÁS
  • RADIKÁLIS VÁLASZTÁSOK

LA MECCANICA DELLE EMOZIONI

Egy igazi Alfa Romeo legfontosabb alkotóeleme az érzelem. Ez a valódi jelentése az “Az érzelmek működési elve” szlogennek: olyan vezetési élmény biztosítása, mely jócskán túlmutat a mérhető adatokon. A modell csúcstechnológiával és innovatív megoldásokkal gazdagon ellátott mérnöki munka eredménye, melynek célja a páratlan vezetési élmény elérése. Ez több mint száraz kalkuláció: ez egy érzés, olyan, mint az igazi szerelem. Mondhatjuk azt is, hogy irracionális, zsigeri, energetikus és váratlan. Olyasmi, amit érdemes személyesen kipróbálni.

EGY ÚJ TECHNOLÓGIAI KORSZAK

EGY ÚJ TECHNOLÓGIAI KORSZAK

Az Alfa Romeo több mint egy egyszerű olasz logó, mely több mint száz éve született. Egyfajta megszállottság, mely valami teljesen eredetit hoz létre, egy komromisszumok nélkül remekművet, különösen az innováció és a mérnöki munka terén. Páratlan elkötelezettség autók alkotása iránt. A technológiai újítások terén betöltött úttörő szerep ma is érvényes: születésének 105. évfordulóján az Alfa Romeo új korszakot nyit a Giulia Quadrifoglio modellel. Ezt az autót senki más nem alkothatta meg sehol máshol a világon.

TISZTA LAPPAL KEZDVE

TISZTA LAPPAL KEZDVE

2013-ban az Alfa Romeo létrehozta a ”Skunk Works” csapatot, formatervezők, mérnökök és műszaki szakemberek egyedi csoportját. Küldetésük abból állt, hogy visszaadják a márkának régi dicsőségét, és forradalmi megközelítésekkel újabb innovációkat hozzanak létre. Mindössze néhány, de egyértelmű kritériumot támasztottak velük szemben: a márka iránti kompromisszumok nélküli szenvedély megléte és teljes alkotói szabadság. A Skunks csapat tiszta lappal indult, és erre a lapra minden jellegzetesség felkerült, amellyel egy igazi Alfa Romeo-nak rendelkeznie kell. Ők nem egyszerűen összeszereltek egy autót, hanem büszkén megalkották azt. Odaadásukkal és úttörő lendületükkel a Skunks csapat mindössze 2 év alatt megalkotta a Giulia Quadrifoglio modellt: és ezzel a legtisztább Alfa Romeo DNS visszatért. Egy újabb innovatív korszak vette kezdetét.

A FORRADALMI PLATFORM

A FORRADALMI PLATFORM

Az eredeti vezetési élmény újrateremtésére a márka létrehozott egy új projektet, melynek a Giorgio nevet adta. Ennek eredményeképpen az Alfa Romeo mérnökei megalkottak egy ultrakönnyű anyagok felhasználásával készült innovatív RWD (hátsókerékhajtás) platformot, ideális 50/50 tömegelosztással az első és hátsó tengelyen, mely különböző modellek esetében is használható. Az egyszerre könnyű és merev Giorgio platform a kulcs számos kategória-vezető teljesítmény és biztonsági jellemző mögött. Egyedi műszaki kialakítása kimagasló vezetési dinamikát tesz lehetővé minden egyes Alfa Romeo modell számára, mely páratlan az autópiacon.

KOMPROMISSZUMOK NÉLKÜLI SZÍV

KOMPROMISSZUMOK NÉLKÜLI SZÍV

Megalapítása óta fontos a Márka számára az erőforrások terén létrehozott innováció, mely számos legendás eredmény eléréséhez vezetett a versenypályákon. Jelenleg a Márka erőforrásai közül a legújabb, teljesen alumíniumból készült 2.9L V6 90° bi-turbo 510 Le-s motor képviseli a csúcstechnológiát. Exkluzív elektronikus henger-lekapcsolás funkciójának köszönhetően, hihetetlen teljesítménye és nyomatéka ellenére, ez a V6-os motor kimagaslóan üzemanyag-hatékony is egyben. Ez a technológia szintén kategória-vezető innováció, mely ugyanakkor visszatérés is a múltba: a ’80-as évek elején az Alfa Romeo mérnökei fejlesztették ki ezt a koncepciót elsőként a világon.

FEJLETT AGY IRÁNYÍTJA

FEJLETT AGY IRÁNYÍTJA

Az Alfa Romeo elektronikai rendszereit most egy valódi “agy” irányítja. A Chassis Domain Control egy olyan modul, mely a menetstabilizátor, a nyomatékvektor-szabályozó, az adaptív felfüggesztések és az exkluzív integrált fékrendszer tevékenységét integrálja. Ez az ultramodern megoldás egyedi “érzelmi intelligenciát” biztosít a járműnek, mely képes az autó elektronikus rendszereinek munkáját koordinálni a legnagyszerűbb menetdinamika és a magával ragadó vezetési élmény elérése céljából.

ÉLMÉNY A KORMÁNY MÖGÖTT

ÉLMÉNY A KORMÁNY MÖGÖTT

Egy Alfa Romeo vezetése mindig hibátlan és felejthetetlen élmény kell legyen. A Márka mérnökei pontosan ezért fejlesztettek ki egy egyedi és avantgard felfüggesztési rendszert. Elöl, az Alfa Romeo legújabb kreációja, a kettős keresztlengőkaros felfüggesztés teszi lehetővé a vezető számára a gyors és pontos kormányzást, mely tökéletes úttartáshoz és kontroll érzéséhez vezet. Hátul a Giulia és a Stelvio modellek egyaránt az új AlfalinkTM, alumínium multilink felfüggesztéssel szereltek, mely a legmagasabb szintű kontrollt, tapadást, stabilitást és vibráció mentességet biztosítja.

KIMAGASLÓ KEZELHETŐSÉG

KIMAGASLÓ ALFA ROMEO KEZELHETŐSÉG

Az Alfa Romeo mérnöki csapat egyik legfejlettebb technológiai alkotása a nyomatékvektor-szabályozás. Ez a rendszer lehetővé teszi a hátsó differenciálmű számára a hajtónyomaték változó elosztását a hátsó két keréken, javítva így azok tapadását és a jármű teljesítményét. Műszaki kialakítása gyors reakciót garantál minden kormánymozdulatra, valamint nagy sebességnél és extrém időjárási körülmények között is biztosítja a kerekek kimagasló stabilitását. Ezen túlmenően az Alfa Romeo bevezette az új Q4 rendszert, az exkluzív, opcióként rendelhető összkerék-hajtás rendszert, mely valós idejű teljesítmény-kezelést kínál. Ez egy biztonságos és sportos megoldás, mely alkalmazkodik minden vezetési stílushoz és útviszonyhoz úgy, hogy ötvözi az összkerékhajtás előnyeit egy valódi Alfa Romeo hatékonyságával és teljesítményével.

A KÖNNYEDSÉG JEGYÉBEN

A KÖNNYEDSÉG JEGYÉBEN

Könnyebb súly, nagyobb sebesség: az Alfa Romeo legendás verseny eredményei fontos szempontot képeztek a Giorgio platform új modellekhez való kialakításakor. Az ultrakönnyű anyagok - mint a szénszál, alumínium, illetve alumínium / kompozit anyagok - széleskörű használatának köszönhetően az új modelpaletta kategória-vezető teljesítmény/tömeg aránnyal büszkélkedhet. Az összes új Alfa Romeo motor alumíniumból készül, a Stelvio és a Giulia modellek kardántengelye szénszálas kompozit, míg a Giulia Quadrifoglio az egyetlen szedán a világon, mely szénszálas tetőlemezzel és motorháztetővel szerelt.

LÉGELLENÁLLÁS

LÉGELLENÁLLÁS

Megalapítása óta az Alfa Romeo folyamatosan újabb és újabb innovációs megoldásokon dolgozik, melyekkel az autóversenyeken is profitálhat: az aerodinamika terén folytatott folyamatos kutatások alapvető fontossággal bírtak a kiváló teljesítmény elérésében.
A márka elkötelezettségének köszönhetően, a szélcsatornában eltöltött számos teszt lehetővé tette, hogy a Giulia Quadrifoglio lehessen az egyetlen szedán a világon, mely aktív első légterelővel rendelkezik, egy olyan technológiával, mely nagy sebességnél biztosít optimális, szabályozható leszorítóerőt. A rekord légellenállási érték elérésén túl, a hatékonyságra is kiemelt hangsúlyt kapott: egyedi formatervének köszönhetően a Giulia Quadrifoglio tartja kategóriája legjobb légellenállási együtthatóját Cx (0,32).

RADIKÁLIS VÁLASZTÁSOK

RADIKÁLIS VÁLASZTÁSOK

Mostantól minden új Alfa Romeo a legerősebb és legversenyképesebb verzión, a Quadrifoglio modellen alapul majd. Ezt a modellt az optimális 50/50 tömegelosztást figyelembe véve alkották meg, alumínium motorja hosszanti helyzetben került elhelyezésre, szénszálas kardántengelyt kapott és számos további szabadalmaztatott műszaki megoldást. Ezeken túlmenően kíváló teljesítmény/tömeg arányt, 0-100 km/h-ra való gyorsulást és végsebességet mondhat magáénak.. Ez a megközelítés teljesen különbözik más márkák felfogásától: míg mindenki más a “standard” verziót szereli fel erősen, hogy egy nagy teljesítményű autót kapjon, addig az Alfa Romeo a szupermodelljét alapul véve fejleszti ki a “hétköznapokra szánt autókat”.