A világ 5 legdrágább Alfa Romeo-ja

Ki ne álmodozott volna már arról, hogy olyan autója legyen, amit bárhol a világon megcsodálnának és megirigyelnének. Ezek az autótípusok általában méregdrágák, halandó embernek szinte felfoghatatlan összegekért kerülnek eladásra. A tulajdonosok általában nevüket elhallgatva, rengeteg pénzt és energiát áldozva élnek hobbijuknak. Vannak olyan különlegességek, melyeknek ára is nyilvánosságra kerül, és akár hiszi, akár nem, léteznek több millió dolláros Alfa Romeók is, ezekből gyűjtöttünk össze 5 fantasztikus példányt.

 

1967 Alfa Romeo Tipo 33 Stradale

Az autó formáját Franco Scaglione tervezte és 1967-ben a Torinói Autószalonon leplezték le. Az áramvonalas lámpaburák alatt eredetileg oldalanként két fényszóró került egymás alá, de az alsók olyan alacsonyra kerültek, hogy a közútra nem kaptak volna engedélyt.  Ugyancsak praktikus okokból cserélték a középen fent felfüggesztett egyetlen ablaktörlőt két alul lévő hagyományos darabra.

Ár:  10 000 000 $

Végsebesség

259 kmh

0-100 kmh

5.9 másodperc

Teljesítmény

233 LE  / 171 kW

Lóerő / súly

333 LE / tonna

Motor

2 litre /  1995 cc

Súly

700 kg / 1543 lbs

 

1953 Alfa Romeo 6C 3000 CM Colli Spider

A háború elől az Alfa Romeo elrejtette versenyautóit és terveit, mielőtt a gyártás felfüggesztésre kerülhetett volna. Amikor a második világháború véget ér, az Alfa Romeo-nak nem volt más dolga, mint hogy leporolni az autókat, hogy azonnal folytathassák a termelést. A Competizione széria az 1949-es és 1950-es Mille Miglia-n két harmadik helyezést ért el, az 1950-es Targa Florio-n pedig győzelmet aratott. Bár a 6C 3000 csak egy megjelenés erejéig született meg, az Alfa 1953-as versenyszériáinak alapját képezte. Az új 6C 3000 CM (Competizione Maggiorata) hasonló hathengeres motort használt, de ebben 3,5 literes motor került. Az 1948-as 6C 2500-hoz képest a hengerűrtartalom megduplázódott, így a CM izmos versenyző volt a mezőnyben , és ringbe szállt a győzelemért az összes Mille Miglia-n.

Ár:          3 000 000 $

Végsebesség

250 kmh

0-100 kmh

7 másodperc

Teljesítmény

275 LE  / 202 kW

Lóerő / súly

287 LE / tonna

Motor

3.5 liter /  3495 cc

Súly

960 kg

 

2010  Alfa Romeo TZ3 Corsa Zagato

A Zagato 2010-ben bemutatott típusa, az Alfa Romeo jelvénnyel büszkélkedő Stradale TZ3 műalkotásból mindössze 9 példány látott napvilágot. A legkiválóbb anyagokból, kézimunkával készült lemezek a Dodge Viper ACR műszaki repertoárját rejtik magukban, aminek szíve egy 8,4 literes V10-es motor. A 600 lóerős teljesítmény és a 760 Nm-es nyomaték 3,5 szekundumos sprintidővel rántja magával a hátsó tengely abroncsait. A puszta számadatoknál fontosabb a külcsín, ami a ’60-as évek versenyautóinak stíluselemeit ötvözi napjaink minimalista irányzatával.

Ár: 3 000 000 $

 

Végsebesség

300 km/h

0-100 kmh

3.2 másodperc

Teljesítmény

420 LE  / 309 kW

Lóerő / súly

494 LE / tonna

Motor

4.2  liter /  4244 cc

Súly

850 kg

 

1969  Alfa Romeo Iguana ItalDesign Giugiaro

Az Iguana ItalDesign Giugiaro által tervezett kísérleti tanulmányautó 1969-ben látott napvilágot. Az Alfa Romeo 33 alapjaira épülő, 4070 mm hosszú, 1770 mm széles és 1050 mm magas karosszéria formája a '70-es években megjelenő sportkocsik stílusát követi. Rengeteg légbeömlő elől-hátul, bukólámpák, sarkos élek hosszú ívekkel ötvözve. Hosszú első és hátsó túlnyúlások (850/870 mm), és mai szemmel tekintve rövidnek mondható, 2350 mm-es tengelytáv. Az orr oldalról szemlélve áramvonalas, de mivel alulról szinte ugyanúgy ívelődik, mint felülről, rengeteg levegőt enged az autó alá, mely hatalmas felhajtóerőt generál. A farrész hátranyúló emelkedését sok korabeli sportkocsin viszontláthatjuk.

Az Iguana középmotoros. Az Alfa Romeo 33/2 motorját a hátsó tengely elé építették be hosszirányban, mely egy 6 sebességes egyenes fogazású nyomatékváltón keresztül, természetesen a hátsó kerekeket hajtja. A 33/2-es motor, 1995 cm3-es lökettérfogata egy V8-as erőforrás. Az üzemanyag ellátásról benzinbefecskendező rendszer gondoskodik. Két különálló gyújtáselosztóval szerelték fel a hengersorokat, melyekből négy-négy gyújtókábel vezetett a hengerenként két gyújtógyertyához, vagyis ez már 1969-ben TWIN SPARK motor. Az Iguana-ba szerelt 33/2 erőmű 8800-as percenkénti fordulaton, 230 LE-t teljesít.

Az általános autóépítési szokásokkal szemben, az Iguana nyomtávja nem elöl a szélesebb (1350 mm), hanem hátul (1445 mm). A futóművek kialakításuk szerint független felfüggesztésűek. A biztos megállásról négy belső hűtásű tárcsafék gondoskodik.

Ár: 3 000 000 $

 

Végsebesség

255 kmh

0-100 kmh

4,3 másodperc

Teljesítmény

245 LE  / 180 kW

Lóerő / súly

327 LE / tonna

Motor

2  liter /  1995 cc

Súly

750 kg

 

1952  Alfa Romeo 1900 C52 Disco Volante Touring Spider

 

A Gioacchino Colombo tervei szerint készült az 1900-as évek elején a C52 Disco Volante, ami a jövőt hivatott szimbolizálni. Bár csak egy kisebb sorozat részeként készült, Max Hoffman, az Egyesült Államok Alfa Romeo importőre ösztönözte a folyamatos fejlesztést.

Az 1900-as Sprint sorozat modelljéből nem sok maradt: a felfüggesztések hasonlóak, de csavaros Trellis alvázra építették az autót; az 1997-es dupla tengelyt teljesen újratervezték, a hengerblokk könnyű ötvözetből készült, kettős tengelyelosztó és egy tápegység fejjel is rendelkezett.

A Touring által gyártott "Disco Volante" karosszéria különálló fejezet. Az aerodinamikai kutatásokat a leginkább amerikai trendekkel ötvözték. A New York-i Autókiállításon bemutatott Spider-t követő év egy új, "keskeny hippi" karosszéria fejlesztését hozta.

Ár: 2 000 000 $

Végsebesség

220 kmh

0-100 kmh

7,2 másodperc

Teljesítmény

140 LE  / 103 kW

Lóerő / súly

191 LE / tonna

Motor

2  liter /  1997 cc

Súly

735 kg